Tjock .VS. Smal (vem avgör)

Vem ar det som bestammer: du ar tjock och du ar smal?
Finns det nagon som har satt ut ett matt pa nar man ar vad, om inte varfor sager man: fan va tjock du ar eller fan va smal du ar?
Jag fattar inte....
Och varfor maste det vara negativt att vara "tjock" visst kanske det inte ar sa bra for hjartat men det ar inte bra att vara for smal heller.
Jag tror att grunden till tjock eller smal har bara med tv, tidningar och filmer att gora.
Skulle alla modeller ligga pa en normal vikt eller till och med lite mulliga skulle dom fordomarna forsvinna.
For det finns inga barn som sitter och sager: du kommer fa hjartproblem.
Deras fordomar kommer fran tidningar, tv och filmer eller kanske t.o.m deras foraldrar.

Varfor ska vi tjejer vara langa med smala langa ben och pytte liten midja?
Om jag ska vara arlig sa tycker jag att det ar skit fult, jag ar hellre overviktig an undernard!

Nu ar det inte sa att jag har blivit domd som overviktig och bara ar avundsjuk, jag undrar bara vem det ar som bestammer om man ar tjock eller smal......

.VS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0